Najczęściej popełniane błędy w treningu

Najczęściej popełniane błędy w treningu

błędy w treningu

Zaczynając ćwiczyć na siłowni czy w domu często myślimy, że nie ma w tym nic skomplikowanego
i każdy może sam spokojnie trenować.
Jednak konsekwencje źle przeprowadzonych treningów mogą utrudnić nam życie,
a nawet możemy pracować na SZKODĘ samego siebie.
Warto pierwszą wizytę na siłowni spędzić omawiając sprzęty i zapoznać się z nimi.

Postanowiliśmy omówić dla Was najczęściej popełniane błędy  treningach,
żebyście mogli lepiej zrozumieć samą ideę uprawiania sportów.

 

  1. Brak rozgrzewki
    Standardowa rozgrzewka przed właściwym treningiem powinna trwać min. 10 minut
    i obejmować wszystkie partie ciała. Przygotowuję bowiem ciało do energicznego wysiłku,
    tym samym zapobiega powstaniom kontuzji.
  2. Ćwiczenia wykonywane zbyt szybko
    Zbyt szybkie wykonywanie danego ćwiczenia, prowadzą (najczęściej na początku)
    do braku aktywizacji odpowiednich partii mięśniowych i do ruchów szarpiących,
    czyli najbardziej niebezpiecznych dla tkanek miękkich okalających dany staw.
    Ruch powinien być prowadzony w pełnym skupieniu i kontroli.
    Od pełnego skurczu do rozkurczu mięśnia, często właśnie rozkurcze są pomijane.
  3. Zbyt duże obciążenie
    Kiedy zaczynamy ćwiczyć należy wykonywać trening na ciężarze własnego ciała,
    co często jest i tak sporym wyzwaniem dla naszego ciała.
    Obciążenie należy zwiększać stopniowo, tak, aby krzywa wysiłku
    była odpowiednio krzywa 🙂 bez gwałtownych uniesień.
  4. Brak przerwy pomiędzy treningami
    Pamiętajmy, że aby ciało mogło aktywizować niektóre procesy przemian materii
    i regeneracji potrzebna jest przerwa przynajmniej 24 godzinna.
    Wtedy również następuję rozrost tkanki mięśniowej.
    Treningi typu cardio mogą natomiast odbywać się codziennie,
    o ile nie występują już mikrouszkodzenia mięśni („zakwasy”).
  5. Nieodpowiednia technika
    Nawet najmniejsze ćwiczenie musi być wykonywane poprawnie technicznie,
    tak, aby nie obciążało niepotrzebnie innych części ciała,
    które nie powinny brać udziału w danym ćwiczeniu.
    Najczęściej powielanym błędem jest robienie złego przysiadu, czy wykroków.
    Pamiętajmy, że przeciążenia układu ruchu mogą być utajone przez wiele lat
    po to, żeby później utrudnić nam życie maksymalnie, niejednokrotnie
    doprowadzając do operacji.
  6. Zbyt duża ilość powtórzeń
    Prawie wszystkim wydaje się, że im dłuższy trening, tym lepiej dla organizmu.
    Intensywność treningu powinna być dostosowana do możliwości danej osoby.
    Zbyt intensywny trening może doprowadzać do bóli i niechęci dalszych treningów,
    jak i również spadku masy mięśniowej!

Zaczynasz ćwiczyć? Złota rada brzmi: Zacznij ćwiczyć z trenerem!
Wytłumaczy Ci na czym ma polegać prawidłowy trening, zbilansuję Twoją dietę,
będzie Twoim motywatorem i katem 🙂

Podziel się
Share

Leave a Reply