Problemy ze snem

Problemy ze snem

masaz warszawa

Każdy z nas doświadczył walki z zaśnięciem i nie należy ona do przyjemnych rzeczy.
Czy jeśli zdarzy nam się taki pojedynczy incydent cierpimy na bezsenność?
Nie.
Dopiero gdy mamy problemy paro dniowe możemy mówić o bezsenności przygodnej.
Bezsenność krótkotrwała
trwa do 4 tygodni i najczęściej spowodowana wpływem stresu,
związanym ze zmiennymi okolicznościami, śmierć w rodzinie, rozwód, problemy zdrowotne,
szkolne, finansowe, lub zmianą trybu życia (przeprowadzka, zmienne godziny pracy,
podróże i zmiana stref czasowych).  Infekcje i choroby również mogą wywołać
bezsenność krótkotrwałą.

Bezsenność przewlekła trwa powyżej miesiąca i jest związana z zaburzeniami
psychicznymi, w szczególnym stopniu z depresją i stanami lękowymi
oraz przewlekłymi chorobami somatycznymi (np. zaburzeniami hormonalnymi,
przewlekłymi stanami zapalnymi np. reumatoidalnymi, przewlekłymi zespołami bólowymi,
chorobami neurologicznymi i narządu ruchu, które uniemożliwiają
aktywność fizyczną w ciąg dnia) i uzależnieniami na przykład od alkoholu.
Najczęstszą przyczyną występowania bezsenności przewlekłej
są zaburzenia psychiczne.

Większość ludzi, u których występuje bezsenność z niepokojem myślą o śnie,
utrwalając tym samym ich problem.
Unikaj zatem robienia rzeczy takich jak:
1. Drzemki w ciągu dnia
2. Wypijanie większej ilości kawy i napojów pobudzających
3. Rezygnacja z aktywności fizycznej
4. Próby zaśnięcia na siłę i oczekiwanie na zaśnięcie w łóżku, gdy sen nie przychodzi
5. Oczekiwanie z lękiem na nadciągającą noc i strach przed rytuałem snu
6. Zbyt częste przyjmowanie leków nasennych i alkoholu

Staraj się natomiast robić tak:
1. Sport, sport, sport
To lekarstwo na wszystkie dolegliwości, rozładowuje napięcie i sprawia, że stres znika,
jeśli nie lubisz intensywnego wysiłku spaceruj lub uprawiaj gimnastykę, najlepszą porą
na aktywność są 3-4 godziny przed snem.
2. Masaże relaksacyjne
Pomogą w pozbyciu się stresu i odprężeniu całego ciała,
odpoczniesz i po serii możesz pozbyć się całkowicie bezsenności.

 
3. Wietrz sypialnię przed spaniem


4. Stosuj metody relaksacji.
Opisane metody znajdziesz tutaj

5. Na radzenie sobie ze stresem pij ziółka
Pamiętaj o tym, że jednorazowo raczej nic nie wskórają, więc musisz uzbroić się
w cierpliwość przez okres około 4,-5 tygodni!
Najskuteczniejsze zioła to:
waleriana (kozłek lekarski), melisa, ziele serdecznika, chmiel zwyczajny i dziurawiec.

Jeśli problemy ze snem nie znikają mimo zastosowania powyższych zasad
niezbędna jest wizyta u lekarza.

Podziel się
Share

Leave a Reply