Ostroga piętowa

Ostroga piętowa

Ostroga piętowa

ból pięty

Ostroga piętowa, tak zwykle pacjenci nazywają swoje dolegliwości w postaci objawiającego się bólu pięt.
Jest to nic innego jak zapalenie rozcięgna podeszwowego, mającego swój przyczep na guzie piętowym
i rozciągające się aż do paliczków wszystkich palców.

SKĄD TEN BÓL?

Na skutek przeciążania i wraz z wiekiem utrata elastyczności rozcięgna prowadzi do jego mikrouszkodzeń,
martwicy włókien kolagenowych oraz zwyrodnień śluzowych.
Na skutek naderwań  rozcięgna powstaje ubytek, który uzupełnia zrost tkanki kostnej zwany ostrogą.

OBJAWY

Samoistny jak i pojawiający się przy dotyku pięty ból.
Ból pojawiający się podczas pierwszych kroków po przebudzeniu,
zwykle przechodzi gdy już okolica się rozgrzeje
by po ok. 30 minutach marszu znowu powrócić.

JAK MOGĘ TO WYLECZYĆ?

  1. Terapia tkanek miękkich skupiająca się nie tylko na rozcięgnie stopy
    ale również na łydce i udzie.
  2. Terapia punktów spustowych
  3. Masaż poprzeczny rozcięgna i łydki
  4. Kinesiology taping
  5. Ćwiczenia rozciągające, wzmacniające i propriocepcji
  6. Zabiegi fizykalne (m.in ultradźwięki, fala uderzeniowa)
  7. Odpowiednio dobrane wkładki ortopedyczne 

W trakcie trwania terapii trzeba uzbroić się w cierpliwość,
natomiast 90% pacjentów pozbywa się problemu 🙂

 

Potrzebujesz szybkiej reakcji- zadzwoń po nas 🙂
#fizjoterapia#masaz#warszawa

Podziel się
Share
Zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka

masaz warszawa

Zespół cieśni nadgarstka powstaje na skutek długotrwałych,
powtarzających się ruchów wyprostu lub zgięcia nadgarstka,
co w konsekwencji prowadzi do zaburzenia przewodzenia nerwu pośrodkowego
umieszczonego w wąskim kanale między kośćmi nadgarstka a więzadłem.
Urazy mogą powodować stan zapalny i obrzęk ścięgien i dodatkowo
zmniejszyć światło w kanale nadgarstka.

Kto jest narażony na taką dolegliwość?

Osoby, których praca wymaga stałego  zaangażowania nadgarstka tak jak:
pracownik biurowy, kierowca, mechanik, masażysta, artysta itp, jak również młode matki.

Jakie są objawy?

Objawy najczęściej przypisywane to drętwienie dłoni z częstym promieniowaniem
do stawu łokciowego, mrowienia w dłoni i palcach, ból danej okolicy.

Dlaczego to spotyka właśnie mnie?

Przeanalizuj swoje codzienne zadania, w których biorą udział nadgarstki.
Musisz pamiętać, że to jedne z naszych mniejszych stawów, więc będą obciążone bardziej.

Co mogę z tym zrobić?

W przypadku gdy lekarz postawił diagnozę, zgłoś się na fizjoterapię.
Zastosowanie zabiegów fizykalnych takich jak laser, pole magnetyczne
czy elektroterapia w połączeniu z terapią manualną powinny przynieść ulgę.
Jeśli jesteś skierowany na operację, pamiętaj,
że do fizjoterapeuty powinieneś zgłosić się przed jak i po operacji.
Lepiej zapobiegać niż leczyć, więc jeśli narażasz swoje nadgarstki w pracy:

  1. Przeanalizuj swoje stanowisko pracy, nadgarstki powinny
    zawsze być w jednej linii z przedramieniem, a przedramię powinno leżeć
    na oparciu podłokietników.
  2. Korzystaj z przerw aktywnie, gdy tylko masz chwilkę wolnego od zadania
    rozciągnij dłoń i palce i zaciśnij mocno przedmiot, który jest nieopodal,
    lub zainwestuj w piłeczkę w sklepie rehabilitacyjnym.
  3. Korzystaj z usług masażu lub terapii manualnej, aby regularnie rozluźniać
    napięte mięśnie ramion, przedramion i dłoni.
  4. Jeśli jest taka potrzeba stosuj dodatkowe podkładki pod myszkę lub klawiatura,
    pamiętaj aby nie kłaść ich na kanale nadgarstka tylko na podstawie dłoni.

 

#masażwarszawa#masazzdojazdemdodomu

Podziel się
Share
Czy Crossfit jest zdrowy?

Czy Crossfit jest zdrowy?

Czy Crossfit jest zdrowy?

trening_siłowy

 

Crossfit to program treningów, który ma na celu zwiększenie siły i masy mięśniowej.
Ta forma zajęć ma charakter intensywny, co sprawia, że łatwo można się pogubić…
Wśród fizjoterapeutów (oczywiście nie wszystkich) można słyszeć opinię:
,, Dobrze, że istnieje Crossfit, dzięki niemu mamy pracę”.

A więc każdy zaczyna się zastanawiać czy Crossfit jest zdrowy?
Każda forma aktywności jest zdrowa, to bezruch jest dla nas niszczący.
Fizjologicznie jesteśmy przystosowani do uprawiania sportu, bez wyjątków.

ALE!
Każda dyscyplina sportu ma swoją technikę, której wcześniej należy się nauczyć.
Często widząc jak trenują nie tylko osoby dopiero zaczynające na treningach typu Crossfit
można złapać się za głowę…
Ludzie chcą szybciej i więcej i niestety również w treningu. Jak już wspomniałam jest to trening
bardzo intensywny, więc bez odpowiedniego przygotowania się- lepiej nie wchodzić!

Trzeba również pamiętać, że przy tego typu treningach jesteśmy super zmęczeni,
a to powoduje słabszą kontrolę nad ruchem i techniką…
Zasadniczo Crossfit miał polegać na tym, że każdy uczestnik ma prawo
do wykonywania ćwiczeń na tym etapie na jakim się znajduje z dostosowaniem
DO SIEBIE odpowiedniego czasu wykonywania ćwiczeń.
Niestety w praktyce występuje ogromna rywalizacja i chęć skończenia ćwiczenia
w jak najszybszym czasie…

Możemy śmiało stwierdzić, że Crossfit jak każda inna dyscyplina sportu jest zdrowy,
ale brak odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń może się skończyć kontuzją.

Jak się przygotować do treningu?

  1. Nauka odpowiedniej techniki.
    Naucz się wykonywać ruchy poprawnie, zwróć również uwagę na zapoczątkowywanie
    poszczególnych ruchów w stawach. Warto w tej kwestii poradzić się trenera.
  2. Dostarczaj odpowiednią ilość bodźców swoim mięśniom.
    Na przyrost masy mięśniowej trzeba zapracować, a więc ćwiczenia
    należy powtarzać min. 2 razy w tygodniu aby tkanka
    mięśniowa mogła się rozbudować.
  3. Pamiętaj o rozciąganiu.
    Aby nie dopuścić do kontuzji należy dbać o prawidłowy przebieg tkanek łącznych,
    szczególnie powięzi.
  4. Daj sobie czas!
    Nie nakładaj na siebie od razu wielkiego obciążenia, idź zgodnie z krzywą,
    więc w miarę upływu czasu dokładaj większy ciężar.
  5. Regeneracja
    Pamiętaj, że w czasie kiedy masz przerwę od treningu (1-3dni) Twoje ciało
    dalej pracuje, następują zmiany biochemiczne, więc nie stresuj się,
    że już tyle dni nie byłeś/aś na treningu 🙂

 

#masazwarszawa #masazzdojazdemdodomu

Podziel się
Share